EEN POSTER HEEFT ÉÉN DOEL; MENSEN AANSPREKEN EN OVERTUIGEN OM IETS TE GAAN DOEN OF OM ERHEEN TE GAAN

Wanneer de aandacht eenmaal getrokken is, moet het snel duidelijk zijn waar het om gaat, wanneer en waar het is. Overige informatie mag een stuk ondergeschikter of er wordt verwezen naar een website.

EEN KLEURRIJKE POSTER VALT MEESTAL OP IN DE OMGEVING EN STRAALT POSITIVITEIT UIT

Een vrolijke en positieve insteek werkt in de meeste gevallen erg goed. In enkele gevallen is juist soberheid de juiste keuze. Het gaat erom dat de juiste snaar wordt geraakt.

BIJ HET ONTWERPEN VAN EEN POSTER HOUDT IK DE KERN VAN DE BOODSCHAP GOED IN DE GATEN

Daarnaast moet een poster geen zoekplaatje zijn en de titel op grote afstand duidelijk leesbaar zijn. Je kunt het vergelijken met kaart van een kaartspel in de hand; je hebt één eyecather en/of de titel. In tweede instantie zie je de overige informatie.